I WILL FOLLOW U

INFO ! INFO ! INFO !

Wednesday, November 4, 2009

kenangan lama mengusik jiwa...:)

salam seme....

dah lame xstory mory kat belog nieh..asyik bz dgn dunia perkebunan di muka buku..hahaha

smlm duk kobek2 kat nset sony ericson aku..duk sibuk nk buang gmbq dr dlm memory card...nset tuh aku nk juai dah...so sblum juai aku nk clear kan memory card die...dah lame xpakai nset tuh semenjak aku pas bersalin..aku duk pakai nokia jerk skg nih...


tgh duk kobek2 terjumpe la gambaq mase 4-5 bln yg lalu...iaitu gambaq mase pas besalin...gambaq mase DQ duk kene "jaundis" a.k.a "penyakit kuning"...gambaq mase tgh pregnant...gemok semcm jerk..huhuhu...

aku nk share la dgn korg2 seme nieh...tgk la yerk...:P



(mase tgh sarat nie)



(tgh sakit2 pon leh senyum lagiks...huhu)



(da selamat melahirkan DQ....alhamdulilah)



(mase DQ kene jaundis...kene duk bwh cahaya lampu neon..hahaha..xle lampu biru la...)



(mate sentiase kene tutup...mcm zorro la plak...)


(mate DQ pun nmpk kuning mase nie)


mase nie kuning die quite high gak la...amik darah bacaaan die dlm 300..sgt tinggi okayh!!
2 kali kene thn wad...mule2 kat spital Putrajaya..pehtu alik kampung kene thn wad lagik...duk plak kat spital Kuantan...


kene thn dgn aku skali lak tue...aku mase tuh mane la larat..nk jalan susah giler oiii..tp aku gagahkan diri jugak...aku xtido 5ari okayh...duk jage DQ...die bknnye nk duk dlm cot tue...nk aku pegang jerk....sampai aku pun duk bwh lampu biru tue...nurse pulak mcm bodoh jerk...geram aku!!!die suh kite wat keje sendiri tau!!!aku nie mmg xlarat..dgn xtidonyer..sakit operate lagik...

aku mintak mak aku temankan mase aku kat spital..nurse ckp xleh...nurse kate lagi..AKU DA JD IBU SO KENE LA BELAJAR JD IBU...WAT KEJE KENE SDRI....
xboleh bla aku die ckp cmtue...GERAM SGT2!!!!!


tp aku tetap gagahkan diri jugak....wpon aku nanges setiap mase kat spital tuh...tepon mr.hubby dr spital tgh2 mlm pon nanges...disebabkan DQ nanges xmo duk dlm cot..xmo duk bwh lampu biru tue...aku nie mmg dah tahap PENING GILER..xdop lngsung mase rehat!!!!

pas da kuar spital..ader lagi cabarannye...aku kene ulang 2 ari sekali bwk DQ p amik darah kat klinik kesihatan utk cek jaundis die..sampaila umur DQ 20 ari..bru la abes...lame kan??kan??

sepatutnye org pas bersalin mane leh berjln..duk terbaring n berehat...tp aku x..redah jerk..jalan ke sane ke mari bwk DQ..mak aku keje..so aku la dgn mr.hubby yg bertungkus lumus..sampai aku almost pitam...dahsyat2!!!


mase tuh mmg betul2 menguji...kalo igtkan lagi skg nie mmg xmo dah lalui saat2 tue...
2 sbbnye skg aku duk sakit mcm2..sbb mase bru pas bersalin aku da sgt lasak okayh!!!main redah jerk..siap nk jatuh dr katil spital...ishk..ishk...
memang sedey giler mase tuh...tp aku terpaksa GAGAHkan diri utk DQ...


tp skg alhamdulilah...semenye dah selamat..DQ pun dah chat walafiat...
tp mama DQ yang tanggung sakit..huhu...sedey nyer...:(




niela pengubat ati aku....pandang die mesti lupe segale masalah...:)

p/s : mase aku dlm pantang adalah sangat tidak hepi...mcm2 dugaan yg dtg..kalo aku xsekuat nie mungkin aku .......................

4 comments:

axie said...

entry ain sejak akhir2 ni selalu sedih2 tau :(
takmolah sedih2..DQ nak nak tgk mama dia sentiasa happy + ceria..
takmo sedih2 depan DQ tau :)

aida yan'z said...

canteknyer baju dia...bunga2 merah lagi tue...byk koleksi baju baby girl kan...

dakcik said...

azie : 2la..ain bru perasan..hikhik.
ntahle sejak akhir2 nie sedey semcm jerk..ok ain ceria da pasnie..huhu

kak iki : dah name gegurl mesti byk koleksi skirt..hehehe

::Mamalyna:: said...

dakcik ain....kak ejan nie, ada masa jengukler blog bisnes kak ejan... http://www.mamalyna-eshops.blogspot.com...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails