I WILL FOLLOW U

INFO ! INFO ! INFO !

Monday, April 5, 2010

DQ oh DQ...




Dania Qarmila dh 9 bulan lebey..mcm2 kerenah n aksi die telah tunjukkan kat mama n ayahnye..soo cuteeeeee...
sekarang nie time lasak DQ..adoii..mmg sgt2 lasak okayh...mcm laki!!..pdhal gegurl jek..aktif bukan main lg..ptutla bdn tue makin kurus..mkn byk..tp byk tenage kuar..cmne bdn nk gemut??haish..x terkejar mama n ayah..x menang tangan di buatnye...lelah mama..nmpk gayenye kurus la mama ni kan...haha..xbleh blah btui...
now..she can stand up by herself!!..dh bleh meniti di sofa..ye..DQ dh leh berjalan..tp still kene pegang benda utk jd tmpt pautan die..:)..2 la advantage bdn ringan..cepat jln!!
DQ berjalan sambil tolak kete die tue..kemain laju lagiks..kdg2 mama yg ngeri tgk..si ayah rilek jek..tp standby jgk la..tkut2 la something happen kan...kite must be carefull...
kalo time nk change diapers kemain payah!!..kdg2 naik tensi jugak mama nie..thn marah sampai angin 1 bdn..huhu...mau xnye..lgsung xnk bring..nk berdiri memanjang..aduyai..mmg menguji kesabaran!!...sib baik mama nie tahap kesabaran tggi tp ader jugak xleh control...:P
kalau bab mengemas mmg DQ no.1..ditariknye drawer dapur..wat kuar kan tupperware yg tersusun baik punye tuh...n then lempar sane sini..si 'bibik' nie jugak yg kutip...adoiii...nk memasak sgt dh ek sayang??bgus2..leh tlg mama kat dapur nti tau..:)

kalo bab tido plak..kalo betul2 ngantuk bru leh masukkan die dlm buai..kalo x di wat main jek dlm buai tue...pusing sane..pusing sini..wat kuar pale la..niarap la..ishk...so lasak kan??..erm ikot sape la tue..hikhik

kipas yg dikhaskan utk letak kat stroller pun dh ilang 1 sayap die..2 gara2 DQ la yg koyakkan..tggl 2 jek sayap..tp stil lg berfungsi cume xlaju cm sebelum la...adoiii...suke sgt die main benda alah tue kalo duk dlm strolleer..bkn reti duk diam!!..


and now...DQ dh pndai angkat tgn kalo kite pnggil nama die..bile mama tanye"sape nama Dania Qarmila??"..and DQ angkat tgn..mengiyakan...gudddddd girlz..so smart!!..
pengalaman menjadi mama sgt2 best..xtergambar perasaan..xtau nk describe mcmane perasaan tue...mmg sgt2 heaven...sgt2 ternilai...
bile tgk DQ yg suke senyum n wat aksi mulut nganga tue mmg best!!...sape2 pun die tegur...n then senyum tunjuk gg 2 btg..soo cuteeeeeeeeeeee...puji lebey nmpk..mentang2 anak die..hehe..ader i kesah??anak i kan..sape nk puji kalo bkn mak die..:P

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails