I WILL FOLLOW U

INFO ! INFO ! INFO !

Friday, December 10, 2010

right yaa wrong ??



salam jumaat :)



alhamdulilah sampai jugak hajat kami sekeluarga mahu bersolat di Masjid Besi berjemaah smlm..siap bertahlil & membaca surah yasin beramai2...terima kasih Ya Allah kerana memberi kesempatan ini..syukur ..


Semoga ape yg kami hajati dimakbulkan Allah SWT..insyaAllah..aminnnn


entri kali nie bukan entri berceramah ye u olls...i xlayak lagik utk menjadi ustazah..:)


i ingin menulis disini sbg 1 cerita yg akn i ingati sampai bile-bile..


seperti yg u olls dah tau..Sofea @ DQ skg berada di umah Putrajaya..tggl bersama kami utk tempoh seminggu..tapi arinie dah nak hantar pulang ke Kuantan semula..


baru 4 ari bersama kami, ekzima Sofea dtg kembali..semakin hari semakin teruk..

Ya Allah, dugaan apekah ini??..sesungguhnya aku dah xberdaya utk melaluinya lagi...

selama berada di kampung, she was ok..very2 ok! tapi bile kami membawa balik, Ya Allah ....Sofea sakit semula..


keputusan membawa Sofea kembali ke Putrajaya membwa seribu penyesalan pd i..salah or betul??? right yaa wrong???

ader jugak org ckp yg i dan Sofea maybe xserasi bersama...right yaa wrong???








dan ader jugak org ckp maybe Sofea xserasi tinggal di Putrajaya...die lebih selesa tinggal di kampung...sekali lagi right yaa wrong???!


emmm persoalan yg sgt2 susah utk dipahami..sgt2 susah utk dijawab....




i'm speechless!





adekah Sofea our little sunshine xserasi bersama kami???



ati runsing..kepala serabut..kusut...jiwa xtenang..pikiran melayang...:'(




futnote : aku redha dgn ketentuan & takdir Mu...:'(



18 comments:

axie said...

sabar ain..
mana boleh anak tak serasi pulak dengan ibu dia..sedangkan ibu dia yang bawak dia perut dalam 9 bulan.. melahirkan dia..syurga pun kat bawah telapak kaki ibu kan..

rosnani said...

be strong ya ain..nani doakan yg terbaik,biar dia tggl ngan mak sementata wktu ni..:)

rosnani said...

soalan yg diajukan serasi or x..itu jgn difikirkan..dh darah daging mana blh x serasi...

ummi nia said...

be strong yer..hope sofea sihat spt sediakala..

dakcik said...

azie : abes tue kenape kalo duk dgn i asyik sakit jek??

dakcik said...
This comment has been removed by the author.
dakcik said...

nani : eh nani komen?hehehe..1st time nie..:)
TQ nani..ntahla, konpius dah ain..

dakcik said...

umi nia : TQ umi..aminnn

siti said...

bkn mslh serasi ni..doc kate punca ekzema apa? air kotor?

cuba hindarkan dQ dari punca2 ekzema jer...

dakcik said...

ct:doc kate mmg punca air..ain boleh beli penapis air tp kalo kt umah bby sitter cmner?
tue yg konpius nieh..yg xserasi tue org tua2 ckp..
byk sgt pantang larangnye ct..habuk ckit pun xleh.

rosnani said...

he...suka baca blog awk ni..hehe :) juz buat apa yg terbaik wat sofea k

ibuafiqahhuzaifah said...

sabar ain...
it's not right or wrong
jangan salahkan diri..
pada akak biar Dq kat kampung...
kalau itu yg terbaik...
kalau terpaksa utk balik menetap kat kuantan disebabkan DQ xserasi duk putrajaya nie kita kena terima ketentuan itu...
Hanya Allah yg tahu apa yg terbaik utk kita...
plis don't blame urself...
mana2 ibu di dunia nie xmahu tgk anak dia menderita...
tk care!

dianizan said...

byk sabar ain..xde anak yg xserasi dgn mak dia ain..mungkin sbb udara kt putrajaya xsesuai kot dgn dia..kat kg udara dia lain skit dr bandar besar ni..dia nak suh mak n ayah dia pindah duk kat kg la tu..

~~zaa~~ said...

tak mungkin ibu tak serasi dengan anak, dear...tu semua dugaan dari Allah.. terima dengan sabar & redha, insyaAllah sofea akan sembuh seperti biasa..jangan sedih2 ye...

dakcik said...

kak irnie : mmg akan tggl kan Sofea terus kat sane..pasal pindah balik KTN masih tgh dipikirkan..emm so worried n konpius!

dakcik said...

ina : maybe la sbb udara kat cni xelok utk sofea..tgh pikir nk balik keje kat KTN ke x..:(

dakcik said...

za : ain terima ujian nie dgn sabar..tapi ati mmg runsing & menangis..:'(

Madamme Anne said...

sabar byk2 ain.. tempat anak mmg dgn ibu.. jgn pk bukan2 tau.. budak ekzema ni mmg mcm tuh.. anne nasib baik je sbb dkt dgn mak.. tiap kali ekzema boy dtg, N akan hntr boy duk dgn mak.. kdg2 sselang seminggu.. seminggu dgn mak baik, n amik balik, ekzema dia dtg semula.. kna hntr balik.. mmg kdg2 kita avoid dia dri mcm.. tp bile duk taska or nanny, diorg x kesah ngat.. sabar la eh.. sofea kecik lg.. insyaallah 2-3 thn nnt myb da kurang cket.. dulu doc slalu ckp yg boy around umu4 thn baru ok.. risau tp alhamdulillah skang da ok dah.. at least ain leh lega sbb sofea x kena asthma gak.. jgn risau ngat k.. tc

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails