I WILL FOLLOW U

INFO ! INFO ! INFO !

Friday, April 1, 2011

insan sekecil kamu sudah diuji




salam jumaat

penghulu segala hari..=)






* Ya Allah berikan kekuatan & kesihatan yg baik kepada ku..*



arinie entri agak sedih...agak klise..bercerita mengenai my little princess yg sorang tue..arinie adalah ari jumaat iaitu genapla 5 ari Sofea tinggal bersama..seperti yg u olls sedia tahu , aritue azie ade wat entri pasal Sofea..mengatakan dia sakit semula..* terharu tau i bace wok, walaupun lmbt 1 hari * =)

ye , thats true wok ! si Sofea buah hati pengarang jantung i & encik suami sakit kembali...ekzima dia datang lagi..kali nie tidak kritikal mcm dulu...masih lg dalam pemantauan..tp i nak bgtau , everyday getting worst & worst !

melihat dia dari kulit licin , cantik menjadi bertambah teruk..kemerahan..berkuping...berair di kulit kepala...berbau hanyir...tergaru-garu..sgt meruntun jiwa i sbg seorang mama ! menangis i tgk keadaan dia..pulak tue , dia dah pandai ckp..' mama sakit nie..mama gatal nie...mama taknok '...sgt2 menguji ketabahan hati i...


kadang-kadang i terpikir..ape salah insan sekecil Sofea sampai diuji sebegini..diuji utk membesar seperti kanak-kanak lain...tidak boleh kah dia menjadi seperti Qaseh?? Afiy?? membesar dgn sempurna & sihat ???


salahkah i sbg seorang yg bersusah payah melahirkan dia utk menjaga Sofea..utk berada disisi Sofea???salahkah i melihat dia membesar dpn mata?? mendengar dia memanggil nama mama ?? salahkan i ???

............... ....... ( nanges jap)


ye dulu i kuat...walaupun berkali-kali Sofea sakit , i masih boleh control perasaan..tp kali nie , i betul-betul jatuh ! jatuh tersungkur melihat keadaan dia...i dah tak boleh berpura-pura jadi kuat lg...:'(


sekarang i tgh cuba kaedah rawatan Homeopathy...perkembangan sekarang , masih tiada ape perubahan..bertambah teruk seperti yg doktor kate...bila dia ambil ubat Homeopathy tue, keadaan dia akan menjadi lebih teruk & teruk...bila semua dah keluar dr dlm badan , baru Sofea akan baik..tp juz now , masih dlm rawatan..dan tiada ape perubahan lg..masih menggaru..masih menangis bila malam..:'(


spt yg u olls tau , dah bermacam-macam kaedah rawatan i cuba..dari hospital biasa ke pakar...dari moden ke tradisional..tp Sofea masih sakit..baik sekejap tp lepas tue jadik balik...bila dalam jagaan mak dia akan ok..sihat..tp bila i ambil keadaan dia ??? masyaAllah...:'( macam skrg , tak sampai 1 minggu , apetah lg 1 bulan...hanya 5 ari ckup buat Sofea terseksa ...


i dah tak kuat..i dah tak tabah...mmg boleh utk hantar dia ke kampung semula..tp i kat sini??? i sbg mama dia dah tak sanggup berjauhan lagi...i nk tgk dia membesar dpn mata..i nk dia panggil i setiap masa...i nk dia peluk cium sentiasa...Sofea juga perlukan kasih sayang mama & ayah...harus bagaimana ????


tempat i mengadu ialah pada kawan-kawan...menangis sambil bercerita...kwn2 bg semangat tp i menjadi semakin lemah bila tgk keadaan dia...sungguh berat ujian yg i dapat dalam membesarkan seorang anak...kenapa la i tak boleh membesarkan anak seperti org lain?? yg boleh membesarkan anak seramai mana sekalipun...mak i penah ckp , ' sabarlah , nie dugaan awk dlm membesarkan anak'....


i boleh terima & sabar...tp Sofea??? tahukah dia erti sabar?? mahukah dia faham?? kalo dia paham & sabar mesti dia tak menggaru sampai berdarah kulit kepala lg...kalo dia paham & sabar mesti dia tak menangis mengamuk bila mama & ayah dia larang utk menggaru...


Sofea hanyalah insan kecil yg tak paham ape-ape...

..................................



i dah tak boleh teruskan lg...hanya air mata yg kuar...terlalu sebak...terlalu sedih..terlalu seksa...


28 comments:

::Mamalyna:: said...

sabar banyak2 ain...

lasayee said...

ain..so sad..wani sbgi mummy pun menangis bace entry2 sofea..sedey sgt..kita berada ditempat y sama cuma cara diuji berbeza...
air mata mmg teman setia...cuma wani bertuah damien sentiasa disisi. Hanya pada-Nya tempat kita mengadu..

waniepaez said...

cian u wok..i mmg xleh dgr berita sofea ekzima nie...mmg down sgt2......u kne kuat wok:'(

dianizan said...

sbb tu syurga bwh tapak kaki ibu ain..segala dugaan seme atas bahu kita...klu sofea xleh dtg pada ain ain la pg kat dia..ain ada mohon tukar ke ktn kan??

JilLL heyrie ♥ mika said...

hye :).

kesian sofea and you.
sabar eh.

selalu tengok blog u from blog azie :).

pray that sofea will be okay soon, insyaallah.

aida yan'z said...

sabar byk2 yea ain...kesian kat sofea, meleleh air mata bc entry nie...

-Sara- said...

ain, skrg ni ain kne sabar byk2..selagi bleh ubatkn sofea tu ain buat jee..

tp sara rase the best way ain n hubby kne pindah blk ktn..sbb sofea mcm xserasi tgal kat sini..ain buat srt ke jpa, buat alasan sbb anak sakit kritikal.. cerite sume mslh sofea, insyaAllah dpt tukar cepat..demi kebaikan sofea..

b strong dear!

Ana Mama Aryan said...

menangis i baca u punya n3 ni..

i pun sebagai mama paham keadaan u..kita sentiasa mahu anak kite berada disisi kite..depan mata kite kn.

Just bersabar ye..Allah tgh meguji kite tu..

be strong dear :((

rosnani said...

ain..be strong ya..i'allah semuanyaakan ok..tp mngkin masa tu blom tiba...neway air mata brlinang bce kisah sofea ni..sabar taw igt ALLAH s.w.t ya :)

~SHiLA~ said...

ain..siannye shila bace..
xtawu cane pasaan klu jd kt diri sndiri..smoge sofea cpt sihat..ain kene kuat

^..NieDa..^ said...

ain...saba bebanyak ye sayang...ini semua dugaan drNya...kita sebagai hamba diuji olehNya...mcm mane kita berusaha kite kene kuat dek...jgn sesekali berputus asa ye sayang...sedeh k as bace n3 nie...semoga ain n adie kuat dlm membesarkan sofea...i'allah satu hari nnt pasti semua akan berakhir dan kembali normal k...adek kene kuat...u must be strong k very2 strong ye dek...

MiSz eiN said...

sabar dak cik...
memang ujain y dtg secara berulang kadang kt sampai pernah rasa give up. tp, kt kena gak tempuh kan... Percayalah selepas hujan, akan dtg sebuah pelangi y indah.i yakin u akan mampu melalui ini semua.allah hanye menguji hamba-Nya yang terpilih untuk tgk sejuah mana kita mampu bersabar dan bertahan.be strong darl..

*ckp memang senang kan bg org y xmerasai sndiri suruh be strong. tp klu kena kat diri sndiri baru tau bhw ujian tue sgt berat utk dipikul.smg tuhan mengasihani kt semua terutama sofea.amin...

are-za said...

kuatkan semangat yer..

mkin ain kena blk dok KTN kot..sofea xserasi kat cini...( lgpom air kat p18 mmg kotor sikit) agaknyer sb tu kulit die sensitif..

dakcik said...

mamalyna : TQ kak..:'(

dakcik said...

lasayee : mmg..air mata teman setia utk wanita..cube utk kuat tp naluri seorang wanita/ibu mmg rapuh..

dakcik said...

wanie : i dah cube kuat..:'(

dakcik said...

ina : surat tukar dh buat tp belum proceed lg..nk kene tggu surat doc bru JPA layan..reason kene kuat..tp andai kata hantar surat pun bukan dpt secepat mungkin..maybe makan tahun kan? :(

dakcik said...

jill heyrie : TQ..pray for us..kwn azie eh?

dakcik said...

kak aida : kesian sgt kak..air mata ain pun cm air hujan dah..:'(

dakcik said...

sara : mmg sabar je ain mampu sara..skrg tgh usaha selagi mampu dan terdaya..

kalo dah xde cara lain, mmg ain akan tukar..hope the best..TQ sara..:'(

dakcik said...

ana : hati ibu mmg mudah tersentuh kan..anyway, TQ for the advise..pray for us yek..

dakcik said...

nani : TQ nani..hope Allah merahmati kami sekeluarga..

dakcik said...

shila : nie abru abce, kalo tgk dia emmm..TQ shila..hope blh jadi kuat..

dakcik said...

kak as : ain akan cube jd very2 strong..semoga Allah berikan yg terbaik utk kami..maybe ade hikmahNya kan..TQ kak..:'(

dakcik said...

ein : betul..selepas hujan akan ade pelangi..tp bile pun i xtau..hope pelangi akan datang dlm hidup kami sekeluarga..sedih sgt..sape yg lalui mmg akan rase sgt berat tanggungjawab..terima dugaan dariNya dgn sabar..TQ ein..

dakcik said...

azza : kalo duk Ktn pun dia naik jgk..cume xla teruk..tp dia masih lg sakit..xtau dah nk wat cane..2 psl ain bwk balik, cube tuk berubat kat sini plak..

tp air kat umah kite mmg kotor..maybe sbb tue jgk..:'(

Madamme Anne said...

sabar byk2 ye ain..

dakcik said...

anne : TQ =)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails