I WILL FOLLOW U

INFO ! INFO ! INFO !

Wednesday, April 20, 2011

our Sofea




assalamualaikum ,


amacam korg semua arinie ?
ade baik ? ade sihat ? moga2 sihat hendaknya...
i ?? emm masih sakit tekak..
masih kurang selera makan..
smpaikan encik suami ckp 'sayang nmpk kurus ckit'..
ecece ! tp ckit jek laaaaaa dia kate ! =)


perkembangan our Sofea sekarang tak banyak berubah..
since dia amek ubat homeopathy sejak 3 mggu lepas
masih garu-garu..masih gatal-gatal..
kulit masih kasar...
cuma luka semakin sembuh...
berkat dari usaha i yg duk lumur 1 bdn dia dgn minyak kelapa dara Bio-Asli..


i mcm biase la guna ihsan encik google utk bg ilmu psl ekzima & rawatannya
alhamdulilah..mcm2 belog i terjah..
mcm2 website i masuk...
dan akhirnya i terjumpa website 'minyak kelapa dara Bio-Asli '..
i terbaca testimoni dari seorang ibu yg mengalami nasib yg sama mcm i..


terus zasssss pegi cari minyak nie...
dan terjumpa dgn dealer dia...
rabu lepas i p beli..
dan masuk arinie genapla 1mggu si Sofea pakai..
tak banyak yg berubah , cuma ada peningkatan sikit..
dari luka yg berair menjadi cpt kering..

kita tgk hasilnya eh...







nie gambar Sofea yg telah diambil pada Jumaat (15/4/11)...
semasa dia tgh tido..
mata sebelah kiri masih tak boleh tutup rapat mcm mata belah kanan..
akibat dari ketegangan kulit area mata
atas kening adelah dari kesan melecet akibat dia 'genyeh' wok !
mase nie i dah sapukan minyak kelapa tue..tp baru pakai dlm 2 ari..






yg nie plak ari sabtu (16/4/11) di umah afiy...
pinjam kopiah & walker afiy wok ! pakai kopiah tp baju singlet ..boleh ?? hahaha
mata masih bengkak dan kulit masih kemerahan..






yg nie plak..eh alamak terjauh ckit ye gambarnya !
* kalo u olls rajin klik la kat gambar tue utk gambaran jelas *

ha yg nie ari ahad (17/4/11) di umah sendiri...
alhamdulilah..luka kat atas kening semakin kering & baik..
mata tidak lg bengkak berbanding gambar kat atas tue..
tp muka masih nmpak bijik2 kemerahan...
masih gatal-gatal..



baru seminggu pakai , minyak dah tinggal separuh..
nak kene beli lagi la nie..sebotol RM40..
akak tue kate nk nampak kesan dia kene makan masa ckit..
depend pada kesesuaian..
setakat seminggu nie nampak mcm serasi dgn Sofea..
walaupun ade ckit jek perkembangan +ve
ubat homeopathy pun masih ade lagi


dan kami masih menunggu utk perkembangan yg lebih +ve
dan akan berusaha selagi mampu...


doakan kami & our Sofea yek..
semoga Sofea menjadi anak yg kuat !
amin ^ __ ^











12 comments:

MiSz eiN said...

teruk giler picture 1st tue
now dah nmpak sgt beza
alhamdulillah la
cube usaha lagi sampai betul2 sembuh k
usaha then tawakkal
insha-allah

rosnani said...

smakin comel dh dian..he :) cayok ya he...

waniepaez said...

sgt beza kn wokk...
alhamdulillah, semakin sembuhu dah sofea:)
dlm sakit2, suke tgk dia smpt melawak:)

dakcik said...

ein : alhamdulilah setakat nie..tp masih belum baek lg..masih menunggu =)

dakcik said...

nani : boleh la ckit2..tp belum ok sepenuhnya lg..TQ =)

aDieyZa said...

sedih zana tgk gamabr first tu.. zana doakan sofea cepat sihat macam dulu yer..

dakcik said...

wanie : alhamdulilah wok..semoga dia semakin sihat..tue la dia kan mmg ikut perangai ayah dia ! suke melawak ! hehe

dakcik said...

adieyza : TQ adieyza..semoga dia cpt sehat mcm dulu..

axie said...

dah nampak perubahan dah sofea..
ingat apa doc cakap, sabar..

dakcik said...

azie : ye wok! sabarrrrrr..

aida yan'z said...

alhamdulillah...sofea nampak mcm dah ok ckit kan dr pic yg first tue...teruskan usaha yea ain...

dakcik said...

kak aida : setakat nie ok..TQ kak ! =)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails