I WILL FOLLOW U

INFO ! INFO ! INFO !

Thursday, September 22, 2011

Fareeda & Malang Tak Berbau


assalamualaikum & selamat petang ,


lambat arinie saye bersiaran ..kebizian & tambahan mood yang tak berapa nak baik arinie...:(

Petang semalam ke butik Fareeda kat Bangi dengan cikpuan ein ..pergi mencari tudung utk dibuat sbg hadiah pada Majlis Perpisahan & Jamuan Raya Opis saye esok ..

dgn keadaan hujan renyai-renyai we olls pegi semalam..sy kuar awal cket sbb nk kejor masa ..Cik Sofea still di umah pengasuh ..dah bgtau akan ambik lambat dr biase.. 

mase we olls sampai tue , stok adelah tidak byk..sbb smlm ada dealer telah memborong dgn byknya..maybe dlm 40++ helai ! hurm , smpai kosong rak wok ..tp oleh sbb dh sampei , nk xnk sy harus membelinya ! sbb esoknya dah nk bg hadiah..






dptlah grab 2 helai Tudung Fareeda ...dua-dua kaler pink..semua nie kaler pilihan sy..hihi..tak tahu lah , si penerima hadiah nie suka ke tak..tp yg penting sy sukaaaaa sgt ! * eh , mcm beli utk dia plak kan ? *
beli 2 helai sbb , 1 helai hadiah dari seksyen sy..1 helai lg hadiah dari kelab bahagian sy..untung wokkk ! nk pindah jugakla , dpt hadiah tudung fareeda nti..eh, tetiba ? ;)

pastue ingat nk tambah utk koleksi sendiri , tp stoknya semuanya dah habes..yg tinggal pun saiz XL jek..xjadikla cikpuan ein nak borong..;)

Tudung V-Sofiya  kaler shocking pink tue kene tunggu lame ckit..sbb diorg baru nk jahit..plak tue dia baru amik dari stor jahit...adoiii, dh la sy kejor mase sbb nk amik Sofea pulok..

akhirnya dlm kul 6 lebih baru siap...bayar terus turun ke kete ..




tgk2 kete cikpuan ein pulok xleh nak start..bateri kong pulok ! adehhhhh ...dah le janji dgn pengasuh nak amik Sofea kul 6..pastue col encik suami mtk tlg suh dtg tmpt we olls..nak jumper kete..bila dah setel & kete pon boleh hidup , sy & encik suami berpecah ikut haluan masing2..sbb dia ade hal lain plak..
sy kene temankan cikpuan ein berbuka pose sekejap..sbb dah masuk Magrib..sian plak kat dia..si encik suami & kwn dia kene ke Seksyen 3 , pergi ambik jersi bola..so berpecah la kami..tp encik suami ckp, kalo kete xleh nk start lagi, col dia..dia dtg nk jumper lg sekali..





so , we olls ke Wong Solo Bangi..berbuka pose kat situ..makan pun rushing2 sbb pengasuh Sofea duk mesej-mesej tanya sy lambat lg ker..adeh , serba salah ..

tetiba mase kitorg dh siap2 makan , encik suami col..bgtau dia eksiden !! mase tue nk gugur jantung ni wok ! sbb sy dgr bunyi ambulans..sy tanya dia kat mane..dia bgtau dia eksiden kat simpang nak masuk ke tempat kitorg makan...sbb dia ingat kete cikpuan ein tak boleh hidup lagi..

adeh , jaraknya mmg xjauh la dari tmpt mkn tue..dia kate motor langgar kete..2 budak perempuan yg tak berlesen bwk motor tue..mujur dia tak ape2..cuma penunggang moto yg agak teruk ckit..dan kete yg sgt teruk !

pastue encik suami suh kitorg dtg ke Hospital Az-Zahra..sbb dia ade kat situ hantar penunggang motor yg luka akibat eksiden tadi..bergegas la we olls pergi..sy tgk keadaan encik suami yg masih terkejut & keadaan kereta kami..




 gini lah rupa kete kene langgor ! adehhh, senak perut wokkk tgk..:(





body pintu (sebelah penumpang ) kemek teruk ! cermin pecah semua..pintu berlubang kat bwh..means kuat jugakla impak motor tue langgar kan ?

sian encik suami , di saat-saat mcm nie ditimpa musibah plak...hari nie encik suami pergi mencari pintu baru..sbb pintu tue dah tak boleh pakai...


benda nk jadi kan ? nk buat cmner , Dugaan Allah..takdir Dia..

lepas sy tgk keadaan encik suami & kwn dia kat Az-Zahra tue , terus bergegas nak balik Putrajaya dgn cikpuan ein..sbb nk amik Sofea plak..dah jam 8.30 mlm..sian Sofea tunggu kepulangan mama & ayahnya..

smpai2 kat umah pengasuh , sy explain la kenape kitorg lambat..kemain citer bersungguh2..kate mula2 kete rosak, lepas tue suami eksiden plak ..tapi reaksi pengasuh ? ' hurm, xpe ' jek dia jwb...(dgn muka msm)..adehhh !:(

terus say sory & balik umah dgn hati yg kecewa , sedih , frust , runsing ....

dan sudahnya , arinie mood tak berapa nak baik....


eh ok la, bye wokwok !



p/s : cari benda lain , tp benda lain yg dpt.. Dugaannnnn





13 comments:

axie said...

hrmm dah nak jadi kan..nak buat camna..


p/s : jom fareeda ;P

ibuafiqahhuzaifah said...

ooooo kisahnya..
patut la masam jer hari nie..
sabar byk2 yer..
dugaan semua nie...

~~zaa~~ said...

pengasuh kena paham patutnya...bukan benda yang kita nak...

WILAYAH C.T.M said...

sian awok..redha dan terima je ketentuan tuhan.dah tertulis itu yg akan terjadi dlm hidup awok semalam.kita mampu plan saje.luckily uolls takde apa2..

dakcik said...

azie : tu lah..:(

p/s : uih ? sempat lg?? sok r..hiks!

dakcik said...

kak irnie : tulah kak..
xdek mood..
TQ kak..=)

dakcik said...

za : erm..betul..betul..

dakcik said...

wctm : itulah kak..
alhamdulilah , semenya selamat..
tapi pikiran stil serabut lg nie..huhu
Dugaan..

~SHiLA~ said...

BS sofea mmg gitu ke?susahlah klu dpt yg jenis bkira cmtu.bknnye sengaja kn.lgpn bknnye ari² amek lmbt

ZaNa aDieyZa said...

tragedi betul kisah ni.. dari 1 hal ke 1 hal kan.. xpelah dear, mesti ada hikmah di sebalik apa yg berlaku..

tp mmg teruk gak kereta tu.. hope semuanya oklah lepas ni..

♥z@z@♥ said...

susah jgk ye cmtue..pengasuh tue ada hal ke..klau xde hal apa salahnye jaga kejap..klau kat nursery oke je lambat even kene byr lebih xpela..

MrS. F!zA said...

skr gorg pindah atau pencen beli hadiah tudung fareeda je sng..hihi

dianizan said...

siannya ain..ina br baca n3 ni..patut stokis fareeda kat kuantan melambak2 stock baru smpai..hehehe dah kosongkan kedai kat bangi rupanya.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails