I WILL FOLLOW U

INFO ! INFO ! INFO !

Tuesday, December 13, 2011

Melawat Tugu Negara untuk pertama kali ;)


Assalamualaikum ,


Hari Sabtu lepas , we olls sekeluarga keluar jalan-jalan ke Kolumpo ! hehe
Bukan ape, si Sofea tu memang dah pandai mintak g jalan skrg nie..bangun pagi, terus siap2 pakai suar jeans..sanggup tahan mata tak nak tido..kemain budak kecik tue !

Si ayah pun ape lg kan..sebagai upah sbb Ahad (esoknya) dia ade bola..so harus bawak anak & isteri kesayangan dia nie kuar jalan-jalan..supaya kami bedua tak masam muka..ha gitu ! hahaha

Mula-mula we olls ke Jalan Chowkit tgk kedai barang mainan..pastu singgah kat kedai motosikal beli helmet..

Pastu encik suami bwk jalan ke Tugu Negara..wah excited kot ! sbb 1st time dpt g sini..selalu tgk kat dalam TV jek..alah, dalam lagu-lagu Patriotik tu selalu ade..=)

Jom kita layan gambo ! like always lah kan? =)




bapak borek anak rintik !


mak borek anak rintik !

Bergambar kenangan kat tugu peringatan

Si anak yg pakai baju bola Mesia sampaikan si ayah pun terjebak sekali ;)

gaya peluk tubuh plak dah

kolam kat pintu masuk

Tugu Negara ! eceh mcm seme org tak tau plak kan ? ;)


Si Sofea yg takut kat Tugu Negara tuh..dia ckp dia takut org tu jatuh atas dia

Close-up ckittt ;)

Kene dukung Sofea sbb kalo tak dukung nti dia larik

Suka bebeno main kat tepi kolam nie..mama seriau jek !

Percubaan pertama mama nk amik gambo dgn Sofea ..tp hampeh dia boleh lari plak !

Percubaan kedua..pun same !


Pastu jalan ke Taman kat area bwh kwsn Tugu Negara

oloh dua beranak nie ! so sweetttttt

Motip ayah tuck-in baju Sofea gitu ! ingat boboy ke ?

Berenti rehat makan eskrem dlu !

Pastu terus sambung balik Fotosut

Sofea yg request okeh nak amik gambo kat sini..kemain !

Pastu Dady Fiq & Acik BB pun sampai

Terus buat sesi fotosut..jd model tak bebayar..hihi

Gaya pertama : baring cm nk rapping

Kedua : oh ! panasnyaa


Ketiga : konon2 pandang arah lain


Keempat : gaya bersin pun ada ! :)





Pastu sesi mama & ayah plak !



3 beranak..kalo tgk betul2 pic  Sofea tgh melompat time nie

Mama :)


 Lepas dah puas kat Tugu Negara, we olls ke Taman Tasik Perdana pulak..bawak Sofea main kat playground dan pusing2 tempat yg sekitar Taman Tasik Perdana naik keretapi..;)
Lagi pun sian dia, jarang sekali dpt pergi tempat macam nie..huhu



Suka bebenor dia dpt main !

Pastu naik keretapi pusing2 1 Taman Tasik Perdana..bayo singgitt ! hehe

3 Of us..Peace sokmo !

main buaian sampei senja !

Bye ! sehingga ketemu lagik Taman Tasik Perdana ! =)



p/s : jalan-jalan hari tue teringat mcm rombongan sekolah dlu-dlu..sbb melawat banyak tempat bersejarah..:) mekaceh ayah ! =)








12 comments:

Izan Ishak said...

sonoknya tgk sofea jalan kat tugu negara tu.

k.izan pun seumur idop tak pernah sampai sana. dok tgk dlm tv...

comel je gmbr uoll bertiga yg sofea tgh melompat tu. kalau tak bagitau mesti tak perasan dia tgh lompat.

Ummi Rania Raffel said...

comelnya dia pandai posing.. dia mengamuk tak ain kalo g jenjalan seharian?

♥z@z@♥ said...

seronok kan bwk anak jenjalan..tgk sofea hepi kemain..

axie said...

tak pernah sampai sini...nanti u bawak i ek

MamaEma said...

dekat dengan opis ema...walaupun dekat hanya sekali jer pergi sna...itupun ikut lawatan sekolah si kakak...

dakcik said...

kak izan : tu lah..dia mmg suka bejalan skg..siap mintak2 lg..huhu

same la dgn sy dlu..xpenah g..duk KL 6 thn ni bru dpt jejak..;)

aah..dia tiru org lain amek gambo lompat tu yg sibuk nk lompat je kejenya..hihi

dakcik said...

ummi : setakat nie ok lg..xde plak nk mengamuk..:)

dakcik said...

zaza : mmg..dia yg happy kemain..kitorg tukang layankan ajek..huhu

dakcik said...

azie : ha, bile? ;)

dakcik said...

mamaema : owh ye ke? ain pun 1st time sampei sini..huhu

ibuafiqahhuzaifah said...

1st n last g sana rombongan pengawas sekolah rendah..huhu..

cantik model2 tak berbayar tuh..hehe..
nie kira cam 'duta tugu negara' la ye.

Zana Adieyza said...

seronoknya sofea berjalan...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails