I WILL FOLLOW U

INFO ! INFO ! INFO !

Friday, February 17, 2012

Rancangan Memasak # 1




Assalamualaikum & Salam Jumaat !


Alhamdulilah masih berkesempatan utk menulis di penghulu segala hari nie..woweeee ! lame sy tinggalkan belog kan ? ade yg rindu? hehe
Agak sibuk dalam 2 minggu nie..ni pun baru naik dari cuti 2 hari..=)

Ok, dah lame sy tak buat entri rancangan memasak..kongsi resepi koleksi sendiri tu..=P * bajet chef hebak* semalam hari rajin memasak..
memasak makanan fevret encik suami..
resepi pun dari turun temurun keluarga encik suami..
sejak 4 tahun hidup together2 nie ni lah makanan yg selalu sy msk..
Ala-ala jawa gitu.;)





Ayam berlada nama diberi * wow minyak yg sehattttt *

Yg nie pulak makanan fevret Sofea..
eh, ape-ape sayur mmg fevret dia pon..
kate tak leh mkn ayam/ikan segala kan..
sayur yg jadik pilihan wpon hari-hari makan..;)





Sayur Taugeh + Tauhu ..




Amacam ? ade terliur tak ? hehe..boleh dijadikan suggestion hidangan lunch u olls nti..=P * wah bajet! *
Dua hidangan utk mkn malam we olls semalam..
tp sayang si Sofea tido awal pulak..
so xsempat nak rase kesedapan sayur yg sy goreng khas utk dia..;P


Tapi sepanjang saya memasak smlm, sy ade 'pembantu'..
Seronok ade pembantu nie..ringan bebannnnnn tukang masakkkkkk ;P
Ni lah dia 'pembantu' itu


*



*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*



















Bibik cilik !
basuh pinggan ye kakak?



Ini bukan kes dera anak yek wokwok! ini kes relaaaaaaaa..=)
Kemain amik kerusi belajar dia pastu willing nk basuh pinggan kat dapo..
walaupun basuh style dia ;p
Basuh bersih ke tak, mama tetap kene basuh sekali lagi anak oiii...
tak pe la janji tlg ye dak ?
Bagus  kakak sofea nie ! ;)






eh, ok la bai wokwok!







10 comments:

MrS. F!zA said...

hehhe..comel sofea basuh pinggan..redha je dia nk bljr tolong tu kn..sok2 adik dh kuar mmg kena jga adik plk..hahha

ibuafiqahhuzaifah said...

eh kakak dah sofea nie?ada ape2 ke?hehe

tEngQu said...

sofea je yg pandai 'meng'kakak kan diri die sendiri..hehehe

-Sara- said...

kakakkkkkkkk??

ehemm ehemmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm!! :P

dakcik said...

tengqu : I likeeeeeeeeeeeeeeeeee berjuta kali! =)

dakcik said...

sara : saje jek tue kakak..still xde maksud tersirat..;P

dakcik said...

fiza : betul tu..redha jek wpon kdg2 boleh jd gerammmmm..;P sok ade adik xtau la..mau 'diulit' jek adiknya krg..;P

dakcik said...

kak irnie : kakak ats panggilan jek..;P

Izan Ishak said...

Alolo...pinjam bibik kecik boleh?

kak izan pun selalu je masak sayur grg tauge + tauhu tu dakcik... simple tapi sedap kan!

Tengku Fauziana said...

alolo..rajinnyer anak dara nii...hihii

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails