I WILL FOLLOW U

INFO ! INFO ! INFO !

Tuesday, October 1, 2013

Saya Suka ini!




Hai wok!

Kali ni nak cerita pasal apa yg saya suka ..Mane tau kita suka buat benda yg sama kan? hihi
Bila baca bru tau, eh same la dgn haku dia ni suka ..=)

Saya memang sangat suka cerita or baca pasal siri penyiasatan..
Dulu-dulu zaman sekolah rendah hingga ke zaman sekolah menengah asekla ke library..
Sebab nak pinjam buku novel..
Sapa pernah dengar buku SIRI SALMA? NANCY DREW?

Ha, tu salah satu buku yang saya selalu baca..
Almost dari siri 1 sampai habes..Tak pun sampai the last koleksi yg ada kat library sekolah..
Tak cukup library sekolah, saya sanggup ke library awam kat bandar..
semata-mata nk pinjam buku SIRI SALMA ni or NANCY DREW.

Ni la rupa buku dia..







Nancy Drew pun best jugak..terjebak masa zaman sekolah menengah masa tu..
Asal waktu rehat ke library nk baca..Tak sempat baca pinjam bwk balik..3 hari lepas tu kene pulang..
Dukla mengadap baca sampai habes..
Bila baca kan saya jd leka..best sangat..macam saya yg ada dalam buku tu..haha kemain kan?



Detective Conan
 Bila zaman baca novel penyiasatan dah habes, saya start tgk kartun pulak..
Detective Conan..for sure ramai tahu kan? haha budak-budak sangat saya ni!

Selalu la tgk..berlawan dgn adik laki saya tu..berebut-rebut nak tgk..
Tapi bila zaman tu dah berlalu, baru berhenti tgk..
Tapi now dah ade balik kan? saya suka tgk..sampai encik suami ckp 'eh takde cite lain ke nk tgk?' 
abg ni tak sporting lah! hihi


Now kat astro pun dah banyak cerita pasal penyiasatan kan?
Siap ade channel CSI kan? tp tu pakej lain..so bila kdg2 Astro baik hati bg free 2 hari tayang semua channel boleh la tgk..SUKA!

Kat channel AXN selalunya tayang cerita-cerita mcm ni..kat TV 2 sekali sekala..
Dlu-dlu kat NTV7..tapi sejak ada astro ni tgkla kat AXN..latest season punya.

Antara cerita yg saya suka tgk..




Hoiiii! cerita ni best gila..mmg la dia cerita episod-episod..Tapi saya suka tgk..
Dulu masa dalam pantang cuti kat rumah tu duk tgk cite ni je la..HAWAII FIVE-O..Fevret!
Cerita ni ada yg versi lama..Tapi saya suka tgk versi moden..sbb Hero handsome ooooo!
Sampai kalo ada tayangan ulangan siap Sopea ckp ni ha cerita mama suka..

Saya mmg suka la citer psl penyiasatan, polis ni semua..
Sgt-sgt suka !



Encik suami pun suka tgk CSI Miami ni jugak..
suka tgk Horatio ni..ada style!




Ni pun..suka! dah bertukar heroin dh skrg..
Tapi kat AXN ni selalu la duk ulang tayang..kalau termiss episod boleh tgk balik..
Takpe Astro kan suka tayang banyak kali..hihi





Ni pun! ni kisah polis-polis..sama jugak polis siasat-siasat..
Haku memang suka..pakai smart2 ni..:)


Tapi sejak anak dua ni kan susah betul mata nak bertahan sampai tengah malam..
Selalu show diorg ni dlm jam 10 mlm or 11 mlm gitu..
Adoilah, seksa nak nunggu oiii..
So marilah tgk ulangan saje..tu pon kalo weekend ada masa terluang..
tapi sekarang ni, cerita-cerita kat atas tu takde yg latest season..
Tu yg tak tgk dah..sbb kalo dah ulang sampai 2,3x buat ape..
Dah leh hafal kot jalan cerita.
Tunggu tayang new season okey!
Mak saya pun tau saya suka tgk cerita unsur penyiasatan ni..Tapi kalo citer mat saleh dia teman je la tgk..pastu tido..haha

 U olls pun suka tak pasal penyiasatan? =)
Maklumlah dulu-dlu banyak sgt cita-cita..
kejap nak jadi doktor..kejap nk jd inspektor..kejap nk jd agent penyiasat..haha


ok, bai wokwok!







1 comment:

♥z@z@♥ said...

haaa sama la..suke tgk cter cmnie..plg feveret hawai5-0..my handsome steve mccgaret..hihi..

csi pun feveret..eh suke la sumer cter yg ala² cmnie...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails